Přijď Království Tvé

Podle Slov našeho Pána a Spasitele Boží Království nepřichází tak, že by se dalo pozorovat, ani se nedá říci: Hle, tady je! nebo tam je! Neboť Boží Království je mezi námi. Vždyť to Slovo je blízko, téměř v našich ústech a v našem srdci. Proto je jasné, že každý, kdo se modlí za příchod Božího Království, modlí se nepochybně za to Boží Království, které má v sobě: aby v něm vzešlo, neslo plody a nabývalo dokonalosti. Neboť v každém svatém kraluje Bůh a každý svatý poslouchá Boží Zákony, plné Ducha a Bůh v něm přebývá jako v dobře spravované obci. Vždyť je při něm neustále Otec a spolu s Otcem kraluje v takové dokonalé duši Kristus podle Slov Písma: Přijdeme k němu a učiníme si u něho Příbytek. 
A budeme-li bez ustání postupovat, dojde Boží Království, které je v nás, Svého vrcholu tehdy, až se naplní, co řekl apoštol; že totiž Kristus, až se Mu podrobí všichni nepřátelé, odevzdá Království Bohu a Otci, aby byl Bůh všechno ve všem. Proto se neustále modleme a vnitřně uschopněni přítomností Božího Slova, říkejme svému Otci, jenž je na Nebesích: Posvěť se Jméno Tvé, přijď Království Tvé. 
O Božím Království je si ještě třeba uvědomit toto: Jako nemá spravedlnost nic společného s nepravostí a jako se světlo nesnáší s temnotou a Kristus s Beliárem, právě tak nemůže být Boží Království pohromadě s královstvím hříchu. 
Chceme-li proto, aby v nás kraloval Bůh, ať v našem smrtelném těle nevládne hřích. Umrtvujme naopak své pozemské údy a přinášejme ovoce Ducha, aby se v nás Hospodin mohl procházet jako v duchovní rajské zahradě a aby v nás kraloval On Sám se Svým Kristem sedícím v nás po Pravici Otcovy Duchovní Moci, o niž prosíme. Ať tu sedí, dokud se všichni Jeho nepřátelé, kteří jsou v nás, nestanou podnoží Jeho Nohou a dokud z nás nezmizí každá jiná vláda, síla a moc. 
Toto se může zajisté stát v každém z nás, a v každém z nás může být jako poslední nepřítel zničena smrt," aby i v nás mohl Kristus říci: Smrti, kdepak je tvůj bodec? Peklo, kdepak je tvé vítězství? Nechť tedy již nyní to, co je v nás porušitelné, vezme na sebe svatost a neporušitelnost, a co je smrtelné, vezme na sebe Otcovu Nesmrtelnost," neboť smrt již byla přemožena. Aby tak v nás kraloval Bůh a my již nyní měli účast na dobru nového zrození a vzkříšení z mrtvých.