Podrobuje se chudobě mého těla, abych já mohl dosáhnout Bohatství Jeho Božství

Sám Boží Syn, ten, který je starší než všechny věky, Neviditelný, Nepostižitelný, Netělesný, Počátek počátku, Světlo světla, Pramen života a nesmrtelnosti, On – vyjádření předobrazu, Neporušená Pečeť, veskrze Nezměnitelný Obraz, Zpodobněná Myšlenka Otcova, On, jak pravím, se uchyluje ke zvláštní Podobě a kvůli (mému) tělu bere na Sebe Tělo, kvůli mé duši se spojuje s duší obdařenou rozumem, aby podobné znovu očistil působením podobného, a ve všem se stává Člověkem, krom hříchu. Byl počat z Panny, jejíhož Ducha i Tělo od počátku očistil Duch Svatý (vždyť i Zrození měla být prokázána náležitá úcta a zvlášť mělo být vyznamenáno Panenství). Tak přišel na svět Bůh, jenž přijal Lidství: vznikla jednota ze dvou protikladů, z těla a z ducha; Duch je Dárcem, Tělo příjemcem Božství.
Ten, který jiné obohacuje, stává se Chudým. Podrobuje se chudobě mého těla, abych já mohl dosáhnout Bohatství Jeho Božství. Ten, jemuž náleží plnost, stává se prázdným; vždyť se na krátký čas vzdává Své Slávy, abych se já mohl stát účastníkem Jeho Plnosti.
Jaké je to Bohatství Dobroty? Jaké je to Tajemství, pokud jde o mne? Přijal jsem Boží Obraz, ale neuchoval jsem Jej. On přijímá mé tělo, aby přinesl i Obrazu Božímu ve mně Spásu, i tělu nesmrtelnost. Zakládá druhé společenství s námi, a to daleko obdivuhodnější než ono dřívější.
Bylo třeba, aby Bůh přijal Lidství, měl-li člověk získat svatost; Mocí překonal tyrana, aby nás vysvobodil a přivedl zpátky k Sobě prostřednictvím Syna, který všechno řídí ke Cti Otce, jemuž se – jak je patrno – ve všem podrobuje.
Ten Dobrý Pastýř vychází za bloudící ovcí až na hory a pahorky, na nichž jsi konal oběti, a dává Svůj Život za ovce; i nalezne zbloudilou ovci a nalezenou vyzvedne na táž Ramena, jež nesla Dřevo Kříže, a tak ji přijme a přivede zpět do Nebeského života.
To přejasné světlo kráčí za svítilnou, svou předchůdkyní, Slovo následuje hlas a Ženich starosvata, který připravil Pánu vybraný lid a očistil napřed vodou pro přijetí Ducha.
Potřebovali jsme Boha, který by přijal Tělo a zemřel, abychom mohli žít. Spolu s Ním jsme zemřeli, abychom se očistili. Spolu s Ním jsme vstali z mrtvých, poněvadž jsme s Ním zemřeli. Spolu s Ním jsme byli oslaveni, poněvadž jsme spolu s Ním vstali z mrtvých.