Stvořením je do věcí vložen Otisk a Obraz Moudrosti

Stvořením do nás byl vložen Otisk Moudrosti a je i ve všem ostatním. Právem proto říká opravdová a tvůrčí Moudrost: Pán mne vložil do Svých Děl.' Uplatňuje tak Svůj Nárok na všechno, co je Jejím Otiskem. Takže to, co říká Moudrost, která je v nás, si osobuje Sám Pán jako Své Vlastní. 
Přitom On Sám není stvořený, je přece Stvořitel, ale právě díky tomu, že Stvořením byl do věcí vložen Jeho Obraz, může takto mluvit jakoby Sám o Sobě. Díky tomu, že je v nás Jeho Obraz, mohl Pán také říci: Kdo vás přijímá, Mne přijímá. A právě tak díky tomu, že byl Jeho Otisk a Obraz Stvořením vložen do věcí, říká, jako by se jednalo o Něho samotného, ačkoli Sám nepatří mezi stvořené věci: Pán mne vložil do Svých Děl jako počátek Svých Cest.' 
Otisk Moudrosti je dále ve věcech proto, aby v Ní svět poznal Slovo, které jej stvořilo, a skrze Slovo aby poznal Otce. A to je to, o čem mluvil Pavel: Neboť co se může o Bohu poznat, je pro ně jasné, protože jim to Bůh zjevil. Co je totiž u Něho neviditelné, to je možné od stvoření světa vidět ve věcech, když o nich přemýšlíme. Takže Slovo není Svou Podstatou ničím stvořeným, a to, o čem je řeč v Příslovích, je Moudrost, která je v nás a o které také tak mluvíme. 
Jestliže však tomu ariáni nevěří, nechť nám sami řeknou, zda je nějaká moudrost ve stvořených věcech, anebo není. A jestliže není, jak to, že si apoštol stýská těmito slovy: Protože svět pro samou »moudrost« nepoznal v projevech Boží Moudrosti Boha. Neexistuje-li moudrost, jak to, že se v Písmu setkáváme s takovým množstvím moudrých lidí? Například: Moudrý se obezřele vyhýbá zlému. Nebo: Dům je stavěn moudrostí.' 
Také Kazatel praví: Moudrost rozjasňuje člověku tváře a kárá ty, kdo před ní utíkají: Neříkej: Jak to, že dříve bylo lépe než teď – není to moudré, že se takhle ptáš. 
Jestliže však Moudrost ve stvoření existuje, jak to také říká Sirachovec: Vylil Ji na všechna Svá Díla, na vše, co žije, podle Své Štědrosti; udělil Ji těm, kdo Ho milují, pak takovéto vylití není označením pro bytí Moudrosti, která je Sama o Sobě, Moudrosti jednorozené, ale té moudrosti, která se obráží ve světě. Co je na tom neuvěřitelného? Vždy Sama stvořitelská a pravá Moudrost, jejímž Otiskem a Obrazem je ona moudrost a rozumnost rozlévající se světem, říká jakoby Sama o Sobě Samé: Pán mne vložil do Svých Děl. Moudrost, která je ve světě, není přece tvořící, ale stvořená, vložená do stvořených Děl. Díky jí Nebesa vypravují o Boží Slávě a Dílo Jeho Rukou zvěstuje obloha.