Nesme Znamení Kristovy Smrti

Apoštol říká: Pro mě je ukřižován svět a já světu. Abychom si konečně uvědomili, že k tomuto životu náleží smrt, a dobrá smrt, napomíná nás, abychom nesli na svém těle Ježíšovo Umírání; neboť kdo bude mít v sobě Ježíšovu Smrt, ten bude mít ve svém těle i Život Pána Ježíše. 
Ať tedy v nás pracuje smrt, aby v nás pracoval i život; dobrý život po smrti, to je dobrý život po vítězství, dobrý život po skončeném zápase, takže zákon těla už nemůže stát proti Zákonu Ducha a my už nemusíme zápasit se smrtelným tělem, ale ve smrtelném těle zavládlo vítězství. A sám nevím, zdali nemá tato smrt větší sílu než život. Vede mě však autorita apoštola, který říká: A tak v nás pracuje smrt, ale ve vás život. Kolika národům přinesla život smrt jednoho! Proto apoštol učí, že ti, kdo žijí tento život, si mají přát jednak tuto smrt, aby Kristova Smrt vyzařovala z našeho těla, jednak onu blaženou smrt, kterou se ničí náš vnější člověk, aby byl obnoven člověk vnitřní, a kterou má být stržen náš pozemský stan, aby nám byl otevřen Příbytek Nebeský. 
Jako by už člověk zemřel, jestliže se odvrací od společenství tohoto těla a zbavuje se oněch pout, o nichž ti říká Pán ústy Izaiášovými: Rozvaž nespravedlivá pouta, uvolni uzly jha, utiskované propusť na svobodu, zlom každé jařmo. 
Pán se tedy podvolil podstoupit Smrt, aby pominula vina; aby však přirozenost znovu neskončila ve smrti, bylo nám dáno Vzkříšení z mrtvých. Takže Smrtí zmizela vina a Vzkříšením byla přirozenosti dána věčnost. 
A tak všechno musí projít touto smrtí. Je třeba, abys přecházel ustavičně: přechází se od porušení k neporušitelnosti, od smrtelnosti k nesmrtelnosti, od zmatků ke klidu: Ať tě proto nezaráží slovo "smrt", ale ať tě těší všechno dobré, co přináší dobrý přechod. Vždyť co jiného je smrt než pohřeb neřestí a vzkříšení ctností? Proto už Bileám říká: Kéž umřu smrtí spravedlivých, to znamená kéž jsem s nimi pohřben, abych odložil své hříchy, a dostalo se mi Milosti spravedlivých, kteří na těle i duši nosí Znamení Kristovy Smrti.