Vírou přijala Svůj Úkol, Vírou počala

Dávejte pozor, prosím, co říká Kristus, náš Pán, když ukazuje Rukou na Své učedníky: To je Moje Matka a to jsou Moji příbuzní. Každý totiž, kdo koná Vůli Mého Nebeského Otce, je Můj bratr i sestra i Matka. Což Panna Maria nekonala Otcovu Vůli? Vždyť Vírou přijala Svůj Úkol, Vírou počala, byla vyvolena, aby se z Ní pro nás narodila na svět Spása, a Kristus Ji stvořil dřív, než byl stvořen v Ní. Ano, zajisté konala Svatá Maria Otcovu Vůli, a proto znamená pro Marii víc, že byla Kristovou Učednicí, než že byla Kristovou Matkou. Bylo důležitější a blaženější být Kristovou Učednicí než Jeho Matkou. A proto byla Maria Blahoslavená, že nosila ve Svém Lůně Svého Mistra ještě dřív, než Ho porodila. 
Hle, není-li to tak, jak říkám. Když šel Pán kolem a zástupy Ho následovaly a On konal Božské Zázraky, zvolala nějaká žena: Šťastný Život, který Tě nosil. Blahoslavený Život, který Tě nosil. A co odpověděl Pán, aby si nikdo nemyslil, že to Její Štěstí spočívá jen v Tělesném Mateřství? Spíše jsou blahoslavení ti, kdo slyší Boží Slovo a zachovávají Ho. I Maria je tedy Blahoslavená právě proto, že Boží Slovo slyšela a zachovávala. Více znamenalo, že uchovávala Pravdu ve Své Mysli, než že chovala Tělo ve Svém Lůně. Kristus je Pravda, Kristus je i Tělo: Kristus je ta Pravda v Mariině Mysli, Kristus je to Tělo v Mariině Lůně. Více znamená, co je v mysli, než co se nosí v lůně. 
Maria je Svatá, Maria je Blahoslavená, ale Církev je víc než Panna Maria. A proč? Protože Maria je částí Církve, je Jejím Svatým Údem, Vynikajícím Údem, který převyšuje všechny, ale přece jen Údem celého Těla. Jestliže Údem Těla, je jistě celé Tělo více než Úd. Pán je Hlava a celý Kristus je Hlava a Tělo. Co na to říci? Máme Božskou Hlavu, Bůh je naší Hlavou. 
A teď se, moji drazí, podívejte na sebe: i vy jste Kristovými Údy, i vy jste Kristovým Tělem. Dávejte pozor, co máte dělat, abyste byli tím, co říká: To je Moje Matka a to jsou Moji příbuzní. Jak můžete být Kristovou Matkou? Kdo slyší a kdo koná Vůli Mého Nebeského Otce, je Můj bratr i sestra i Matka. Ano, jsou to opravdu bratři, opravdu sestry, neboť je jenom jedno Dědictví. A proto Kristus, ačkoliv byl Jediný, nechtěl být sám, ale chtěl ve Svém Milosrdenství, abychom byli i my Otcovými dědici, abychom byli dědici spolu s Ním, s Kristem.